می‌شنوم و فراموش می‌کنم. می‌بینم و به خاطر می‌سپارم. انجام می‌دهم و درک می‌کنم.
کنفسیوس
ثبت نام مترجم

راهنمایی‌های روزانه درن هاردی

 

زمان تصمیم‌گیری فرارسیده

امروز می‌خواهید چه روزی داشته باشید؟

همین الان می‌توانید این تصمیم را بگیرید. شما همیشه کنترل کامل ذهن خود را دارید.

فارغ از اینکه چه اتفاقی می‌افتد، امروز می‌توانید هرچقدر که می‌خواهید شاد، سازنده و خوشحال کننده باشید.

شما همیشه همانقدر که می‌خواهید شاد، سازنده و خوشحال کننده هستید.

خیلی اوقات این ما هستیم که خودمان را ناراحت می‌کنیم؛ ما نمی‌توانیم وضعیت ترافیک را تغییر دهیم، وضعیت آب و هوا یا نحوه رفتار دیگران با خودمان را تغییر بدهیم.

اگر شادی و وضعیت ذهنی شما به نحوه رفتار دیگران با شما یا بروفق مراد بودن یا نبودن اوضاع بستگی داشته باشد، زندگی شما امیدی مدام خواهد بود و قطعا زندگی شادی نخواهید داشت.

در عوض شما باید جلوتر از زمان تصمیم بگیرید چه روزی می‌خواهید داشته باشید و پاسخ شما هرچه هست مطابق آن عمل کنید.

من این بررسی دیوانه کننده را خواندم که قذرت ذهن ما را ثابت می‌کند، قدرت تصمیم در مرد اینکه چگونه می‌خواهید فکر کنید و چه حسی می‌خواهید داشته باشید.

این بررسی روی افرادی انجام شد که باید جراحی آرتروز زانو انجام می‌دادند. مفصل زانوی آنها آسیب دیده بود و نیاز به پاکسازی داشت. حتی ترمیم زانو قرار نبود انجام شود، فقط نیاز به پاکسازی بود تا درد مزمن از بین برود.

بعنوان بخشی از بررسی، پزشکان در مورد برخی از بیماران از خانواده‌هایشان مجوز گرفتند که فقط تظاهر کنند عمل انجام شده است بجای اینکه واقعا زانو را عمل کنند بیمار را بیهوش کرده و سه برش کوچک اطراف زانوی او ایجاد کردند گویی که عمل انجام شده است.

وقتی بیماران از بیهوشی خارج شدند فکر کردند که عمل کامل انجام شده است.

جالب این است که 2 سال پس از این شبه عمل، بیمارانی که عمل تقلبی روی آنها انجام شده بود درست به همان اندازه افرادی که عمل کرده بودند رهایی از درد را گزارش کردند.

شاید فکر کنید بیمارانی که عمل نشدند احساس رهایی از درد داشتند چون مغز آنها حقه خورده بوده. مساله این نیست، وقتی دکترها در طول زمان زانوهای آنها را بررسی کردند بهبود واقعی را مشاهده کردند، حتی وقتی عمل انجام نشده بود.

نتیجه‌گیری آنها این بود که وقتی مغز نیاز به بهترشدن را احساس کرده این کار را انجام داده، حتی بدون عمل. فقط کمی فکر کنید، زانو شفا یافت، در اصل به بدن کمک کرد شفا پیدا کند.

این هم مثال دیگری که خوانده بودم.

این خانم چندین سال مریض بوده. چندین دکتر رفته بوده. اما هیچکدام نتوانستند تشخیص دهند که مشکل چیست. او همیشه منفی بود و می‌گفت که هیچوقت خوب نمی‌شود، مثل آهنربایی که بیماری را جذب می‌کرد.

بعد نزد پزشک دیگری رفت و شکایت کرد که هیچوقت خوب نمی شود. دکتر متوجه نگرش منفی او شد و نسخه غیرمعمولی به او داد که قبلا به کسی نداده بود. او گفت، میخواهم هرساعتی که بیدار شد حداقل سه بار بگویی «من هرروز از هرجهت بهتر و بهتر میشم»

بیمار گفت: دکتر من اینکارو نمی کنم من یه داروی واقعی میخوام.

پزشک گفت: تو از دستورات من پیروی کن بعد در مورد این قضیه صحبت می‌کنیم.

بیمار شروع کرد روزی 50 تا 60 بار این کار را انجام داد. مدت زمان زیادی نگذشته بود که وضعت او شروع به تغییر کرد. طی چند روز احساس بهتری داشت، چند هفته بعد نیروی او برگشت و سپس لذت او برگشت. یک ماه بعد او فرد کاملا متفاوتی شده بود. تمام نشانه‌های بیماری از بین رفته بودند.

او نزد پزشک رفت، به جواب آزمایش خون نگاه کرد و گفت همه‌چیز کاملا طبیعی است.

می‌بینید، جنگ واقعی بین گوش‌های شما رخ می‌دهد. در ذهن شما رخ می‌دهد. شما همان چیزی که انتظار دارید را می‌سازید. ذهن قدرت فوق‌العاده‌ای دارد. هرگز قدرت ذهن خود را دست کم نگیرید. تا واقعیت خود را برای بهتر یا بدتر بودن بسازید. ذهن شما قدرت دارد شما را بیمار کند، درمان کند، شما را خلاق، شاد و موفق کند. همچنین قدرت دارد شما را ناامید، ناراحت و دچار ترس کند.

ببینید هیچ جادویی درکار نیست. علم محض است. وقتی منفی هستید و تفکرات ناامید کننده دارید سطح سروتونین شما پایین می‌آید و باعث می‌شود احساس غمگین بودن کنید. غمگینی شما فقط در سرتان نیست بلکه بصورت بیوشیمی می‌شود که بر حال و سپس رفتار شما و در نتیجه دستاوردها یا کمبودهای شما اثر می‌گذارد. اگر تصمیم بگیرید از خواب بیدارشوید و با چارچوب ذهنی مثبت تصمیم بگیرید با امید، با سپاسگزاری و فراوانی در قلب به جنگ روز خود بروید و انتظار داشته باشید اتفاقات خوبی برای شما بیافتد آندورفین آزاد می‌شود که از نظر بیوشیمی باعث می‌شود شما احساس شادی داشته باشید.

پس امروز چه روزی می‌خواهید داشته باشید، شما باید تصمیم بگیرید، همین الان.

پس امروز می‌خواهم انتخاب کنید که یک استثنا باشید.

 

کار عملی

نخست بنویسید امروز می‌خواهید چه حسی داشته باشید؟

__________________________

__________________________

__________________________

سپس سه مورد مثبتی که انتظار دارید اتفاق بیافتد را بنویسید

__________________________

__________________________

__________________________

اکنون تصمیم بگیرید به روزتان حمله کنید.

انتخاب کنید مثبت باشید.

انتخاب کنید سپاسگزار باشید.

انتخاب کنید استثنا باشید.

ترجمه: منصور بیگدلی

 

استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع آزاد می باشد.